tisdag 17 mars 2009

Klädkammaren

Min klädkammare är riktigt ful just nu. Åttiotalstapeter och matta från -64 ska förvandlas till en dröm i röd/rosa och guld är det tänkt. Inredningen består nu av ett väggfast hyllplan med klädstång under. Inte så imponerade. Har tänkt mig Ikeas hyllsystem Antonius eftersom Elfa blir så himla dyrt. Men hur ska man göra för att få det att se lite lyxigare ut? Eller ska jag bara låta det vara som det är kanske. På väggen blir det i alla fall guldspegel och lampetter. Kanske några fina hyllor. En härlig tapet vill jag ha också. Hittade en tapettillverkare jag inte upptäckt tidigare, Villa Nova. Fina tapeter till hyfsat pris. Jag funderar på någon av dessa:


De två sista är egentligen bredrandiga. Mönstret varvas med enfärgat. Lite konstigt att bilden inte visar det. Måste fixa golvet också. Ska man då ha heltäckningsmatta eller laminat? Blir kanske dammigt med matta bland alla kläder? Och laminat är ju urk, men jag tänker inte lägga trägolv i klädkammaren. Hmm... Finns ju också fyrkantiga "plattor" med klister på undersidan. Verkar enkelt att lägga, men blir det snyggt? Budgeten är så klart starkt begränsad för detta projekt, får fila lite på det. Är riktigt sugen på att få det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar