söndag 5 juli 2009

Vi bor i ett litet radhus vi.

Vi har hittat vårat drömhus. Vi kommer inte kunna köpa det, om vi inte lägger ett riktigt skambud och säljaren går med på det. Men det kommer ju inte hända så klart. Det är tur att vi är två om sådana här beslut, om det bara var upp till mig hade jag säkert köpt det i alla fall. Det är det fina med att vara gift, jag ser till att vi har någonstans att bo genom att jag betalar våra räkningar och maken genom att han hindrar mig från att spendera alla våra pengar. Så fint har vi det ordnat.

Men huset, huset. Det har en sal med typ 20 spröjsade fönster (ja, jag vet vad ni tänker. Fönsterputsning), dubbel takhöjd och läktare runtom. The light, my god the light. Bodde jag där skulle jag ha det såhär (eller nej, för det skulle ju jag inte ha råd med då. Då skulle jag ha precis de möbler jag har nu. Men man får väl fantisera lite):

Ett superstort matbord med omaka stolar, fast kanske i olika färger.
Bild: LivingEtc via Door Sixteen

Stora fotografier och icke-vita snickerier.
Bild: The Selby


Svart vägg och hötorgskonst
Bild: DosFamily

En hel vägg med tavlor
Bild: Sköna Hem

1 kommentar:

  1. Nej men det är ju hemma hos oss! tack för länken. Och by the way: vilken fin header och sida du har.

    SvaraRadera