söndag 8 februari 2009

Fynd fynd fynd!

Igår begav jag mig iväg för att kolla lite secondhand, och oj oj vad mycket fina saker jag hittade.

Ett härligt fat i lera som passar underbart med...

...den här vasen som jag hittade på samma ställe för ett tag sedan.
De stod till och med på exakt samma plats i butiken

Och så så här fint blev det i hallen !

Fin och jättestor väska

Plastmatta till köket. Luktar en hel massa plast bara. Hoppas det är övergående...

Två fina plastpallar till Plutten
Allt detta kostade 285 pix. Den lilla byrån köpte vi på samma ställe för länge sedan. 65 :- betalade vi för den. Älskar secondhand! Det finns bara att litet problem med det dock, och det är att jag har fobi för gamla saker. Äckelgraden beror lite på vad det är. Porslin och plast går bra och ju längre vi haft dem hemma destå mindre äckliga blir sakerna. Begagnade smycken skulle jag aldrig kunna köpa. Mår lite illa bara jag tänker på det. Inte helt normalt, och väldigt opraktiskt när man älskar 50 -60talsdesign.
Maken skulle börja spackla i Pluttens rum medan jag var borta. Döm om vår förvåning när det vi båda identifierat som spackel i själva verket var takfärg. Disträ, vi? Nää... Blir till att åka till arbetet idag för att inhandla lite spackel alltså. Var ju där igår och köpte spackelspadar. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar